- Joined
- Jul 13, 2025
- Messages
- 0
Hallo, ich erlebe und beobachte permanentes VDM auf Grand RP z.B. German Server 3. Das stört die Immersion in vielen Situationen massiv. Aus Gesprächen mit anderen Spielern hab ich erfahren dass viele Spieler es ebenfalls so sehen. Wieso ist das Schadensmodell an den Fahrzeugen auf Grand RP deaktiviert? Gemäß meiner Erfahrung auf anderen Projekten ist Schaden am Fahrzeug bis zur Zerstörung des Autos ein guter Weg VDM zu minimieren. Beschädigte / Zerstörte Autos könnten repariert oder über die Versicherung gegen Geld wiederbeschafft werden. Gibt es einen besonderen Grund warum das Schadensmodell auf Grand RP deaktiviert ist ?
Die Fahrzeuge nehmen derzeit zwar optischen Schaden, bleiben aber stets bei 100% "HP"
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hello, I am experiencing and observing permanent VDM(Vehicle Deathmatch) on Grand RP, for example, on German Server 3. This significantly disrupts immersion in many situations. From conversations with other players, I've learned that many players share this view.
Why is the damage model on vehicles disabled in Grand RP? From my experience on other projects, vehicle damage, up to the destruction of the car, is a good way to minimize VDM. Damaged or destroyed cars could be repaired or recovered through insurance for a fee. Is there a specific reason why the damage model is disabled on Grand RP?
The vehicles currently show visual damage, but their 'HP' (health points) always remain at 100%.
Die Fahrzeuge nehmen derzeit zwar optischen Schaden, bleiben aber stets bei 100% "HP"
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hello, I am experiencing and observing permanent VDM(Vehicle Deathmatch) on Grand RP, for example, on German Server 3. This significantly disrupts immersion in many situations. From conversations with other players, I've learned that many players share this view.
Why is the damage model on vehicles disabled in Grand RP? From my experience on other projects, vehicle damage, up to the destruction of the car, is a good way to minimize VDM. Damaged or destroyed cars could be repaired or recovered through insurance for a fee. Is there a specific reason why the damage model is disabled on Grand RP?
The vehicles currently show visual damage, but their 'HP' (health points) always remain at 100%.
Last edited: